Targi motoryzacyjne od wielu lat są popularne również na rynku polskim. Jest coraz więcej eventów, na których producenci wystawiają swoje samochody na pokaz. Jakie są zalety udziału w tym wydarzeniu? Kilka słów poniżej.
Wizerunek
Udział w targach pozwoli Ci na bezpośredni kontakt z obecnymi, a także z potencjalnymi klientami. Dodatkowo – podczas udziału w tego rodzaju wydarzeniu masz możliwość porozmawiania ze swoimi konkurentami. Uczestnictwo w tej imprezie pozwoli ci zbudować wizerunek firmy. Dzięki temu możesz pozyskać nowych partnerów biznesowych czy sponsorów.
Koszty
Sam udział w targach nie jest najtańszy, trzeba liczyć się z kosztami. Jednak jest to swoistego rodzaju promocja naszego produktu. W targach przecież biorą udział takie marki jak Audi czy Kia. Śląsk także oferuje listę wydarzeń, w których można brać udział, jednak należy pod uwagę wziąć koszty związane z:
- wynajęciem stoiska, opłatą za energię elektryczną,
- wypłaty dla hostess, tłumaczy czy osób pomocniczych,
- projekt stoiska, w który wchodzi między innymi umeblowanie go,
- gadżety promocyjne takie jak breloczki, smycze, ulotki, kubki z nadrukiem itp.,
- koszt transportu samochodów, a także ich odpowiednie ubezpieczenie.
Pamiętajmy, że udział w takich akcjach promocyjnych to wydatek, ale możemy pozyskać nowych klientów, dzięki czemu cała inwestycja się zwróci.
Stoisko
Samo stoisko na targach motoryzacyjnych musi być bardzo estetyczne i atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Warto zadbać, aby wynajęte miejsce było w jak najlepszej lokalizacji, a także miało wystarczającą powierzchnię. Należy zwrócić szczególną uwagę na wyeksponowanie loga firmy, wykorzystanie firmowych kolorów i fontów. Związane są z tym także gadżety promocyjne, które powinny być również utrzymane w tejże kolorystyce, tak, by całość odpowiednio ze sobą współgrała.
Efektywność udziału
Po całym evencie warto sporządzić sobie statystyki związane z naszym udziałem w targach. Pozwoli nam to, na podjęcie decyzji czy warto brać udział w takich wydarzeniach w przyszłości. Przeanalizuj między innymi:
- nowe nawiązane kontakty,
- liczbę osób, które odwiedziły stoisko,
- liczbę publikacji w mediach, w których będzie wspomniane o Twojej obecności podczas targów,
- opinie osób na temat firmy.
Targi motoryzacyjne to dobry pomysł na promowanie swoich marek samochodów. Eventy te są chętnie odwiedzane przez fanów motoryzacji i samochodów marki Audi, Huyndai czy Kia. Śląsk czy Małopolska – niemal w każdym województwie odbywają się takie imprezy.